Leta i den här bloggen

fredag 30 december 2011

7854. Årsdagen av mitt första barns födelse

1975,  ca 4.25 på morgonen,
vaknade jag av att jag haft en märklig 
rentav förunderlig dröm.

Jag hade drömt att jag dog.
Och en hel händelsekedja följde därpå.
Något som vi hoppar över här..
Märk väl,  allt skedde i drömmen..

Sånt som man läser om.
I vetenskapliga undersökningar,
men också i populärpressen.

Hur som helst,
hade jag en stor märklig upplevelse,
mitt i all glädje
av en första födelsedag, 
som skulle firas.
Med farmor och farfar, mormor och morfar.
Och allt vad som där tillhör.
Men det är en annan story.

Jag vaknade, 
alldeles kall och styv
mina fingrar gick inte att röra,
så stela var de..

Men efter en stund,
kunde jag stylta mig fram,
till papper och penna.

Allt, allt finns nedskrivet.

Det var min första upplevelse.

Av att tiden är utmätt.
Och vi har en uppgift.

Vad den än må vara.
Så finns det där.

Uppgiften.
Tiden.
Upplevelsen.
Lärdomen..


Livet gick vidare.
Till ny vardag.


Mera ved. 
Och mera vatten.




 

Inga kommentarer: