Leta i den här bloggen

fredag 30 december 2011

7851. Fjärde gången..för tio år sen, och livet frågar.

För tio år sen,
fastnade jag i elektriciteten.
Det var en brusten el-sladd,
på ett modernt hotell i Åbo.

En hårtorks sladd, gick av,
och träffade mig..
mitt i handflatan..

Jag stod,
tack och lov..
med splitternya torra skor..
Men på ett nyduschat golv..
Och kunde lätt ha dött, 
på nolltid.

Sånt som bara händer på film.
Hände också mig.

Det var frågan om centimeter.
Eller egentligen millimeter..
Sa den som visste.

På hotellet,
bjöd man mig på en öl,
när jag klagade..
med bränd hand, 
men vid liv.

Klockan 7.30.
På morgonen.
Innan jag skulle föreläsa.
En hel dag.


Jag drack ingen öl.
Receptionen fattade noll.

Jag föreläste hela dagen.
Och körde hem.
ca 450 km - i natten..

I must have a mission.
Eller varför lever jag annars?
Vad är meningen med just mitt liv..

Inga kommentarer: