Leta i den här bloggen

söndag 12 februari 2012

7884. Deklarationsdags



Jag är bättre för andras papper,
än för mina egna.
Så har det alltid varit.

Men igår satte jag kurs,
på deklarationen.

Som fordrar att man städar kontoret.
Som kräver att man köper fler mappar.
Sorterar i mellanblad.
Funderar över ett helt nytt kontorsmöblemang.
En helt annan färgsättning.
Nya gardiner kanske..
Och varför inte,
kasta ut den gamla soffan.
Måla väggarna och fixa litet nytt.

Allt medan kvittona kilar hit och dit.
Och inget låter sig hittas.

Och jag lovar mig, 
varje år.

Att nästa år ska jag ha ALLT i skick.

Får säga som min son sa,
när han var liten och skulle städa.

"Gud ha inte lagat mig för dethär.
- Jag kom int' hit för att städa!

Inte heller jag kom för att deklarera.

Sorterar - sorterar..

.

Inga kommentarer: