Leta i den här bloggen

lördag 14 januari 2012

7864. Vårfröerna anlände - direkt i postlådan

Jag har beställt fröpåsar nu.
Och fått dem.
Direkt i postlådan!

Av olika fina och vanliga sorter.
Både perenner och sommarsländor.

I år köpte jag fröna på Huutonet.

Finskt odlade och frösatta..
från vanliga sommarbänksodlare,
såna som jag själv.
Hemlärda entusiaster,
som bara njuter av blomstren.

Allt från Chili till blåklockor..

Allt anlände 
i små pappersvikta skapelser.
Från alla leverantörerna (3st !)

Och med bifogade såinstruktioner.

Och goda råd.
Kul!

Det ska bli en fröjd 
men också ett annat äventyr,
att i år, sätta allt i jorden.

I mars eller april senast..

Sen ska vi se..

Om de 30 sorterna orkar.
Till slutet..

Till den blommande skruden,
och frösättningen.

Försöka duger.

Och dagen till ära,
har jag köpt mig,
en rosa tulpanbukett!!


Blommor i januari.
Är också en fröjd.




Inga kommentarer: