Leta i den här bloggen

måndag 19 december 2011

7834. Min julklapp åt mig själv, och jag har öppnat den!

Min egen TNS (TENS) har anlänt.
En julklapp åt mig själv.

En smärtlindringsapparat.
Som hjälper vissa personer.
Allt få ett drägligt hyggligt liv.
Utan alltför stora smärtor.
Jag är en av de utvalda:-)
Jag valde den själv..
Efter att fått prova,
Här lånar man ut, via sjukhusen,
olika makapärer.

Och den jag köpt, är en Omron E4.
Vit, stylad och elegant,
Den har 12 program.
Högfrekvent och låg.
Och den pulsar i olika rythmer.
Helt ok.
Men den har bara 2 elektrodplattor.
Stora och litet "longlife"..
Själv tror jag det är bättre med fler.

Rekommenderas varmt.
Åt dem som har skador i nerver,
efter krockar och liknande.


Den går på batterier,
Och ersätter piller.
Helt suveränt.





Inga kommentarer: