Leta i den här bloggen

torsdag 12 augusti 2010

70235. Ommöblering






Två Rhododendron
som ska ha blomster i lila..
Fick sina platser.
I kvällningen.

En Verbena,
kom också tillrätta.
Och en vilsen klematis,
vars färg och sort hade tappats bort..
- men jag köpte den ändå.
Det Är kul med litet spänning.

En liten ros,
Snowcover..
som verkligen var vit..
trodde jag var stendöd.
Och när den låg där på gräsmattan,
uppgrävd.. och halvglömd..
i mitten av juli..mitt i hettan.
Ja då sköt den plötsligt skott
och blev grön och kraftig..
Nu har den en ny soligare plats.

Hittade tre silverbladiga växter..
Som jag troligen sått,
och inte vet alls vad det är..
Ska få en hedersplats,
- åtminstone tills vi fått klarhet.

En buskros,
som jag tvekat kring.
fick också sin plats vid muren.
Den är varm och vit.
Och rosen fagert rosa.

Och några blå iris,
ska få en värdigare plats.
I solen.

Ommöblering.
Lika roligt som inne.

Sen får vi se vad det blir.
Och hur det tar sig.
Och hur de trivs.

I den lilla världen.

De vita liljorna blommar.
Överdådigt.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket nytt på

Ordgaller

Hon som lägger puzzlet sa...

Tack Kraxpelax!

Anonym sa...

Hej,
kolla in liljorna här
http://www.alltomtradgard.se/min-sida/sengn/galleri/album/?id=31386

ha det bra
ngn

Hon som lägger puzzlet sa...

Oj vilka härliga liljor ni hade! Otroliga skönheter. Det går inte att välja en favorit.. det blir nog ett dussin..

Hur klarar ni liljebaggarna?? Här i Jakobstad har jag förstått att de är ett problem för de som odlar många liljor..