Leta i den här bloggen

fredag 30 oktober 2009

2916. Fytokemikalier



Fytokemikalier

Det är nog örternas
paradis.

Smått och mycket gott.


Som är gjorda åt oss.

Men också för växterna själva!
Som skydd.
För våra livsgnistor.

5000 stycken minst.

Men läs, detdär,
om mikrovågsugnen!

Jag tänker nästan.
Vad var det jag sa..

Molekyler,
blir andra molekyler.
När de slås sönder!
I elektrisk explosion.

Det "känner" man på sig.
Om man lyssnar till bondegenerna.
De vet Mer än du tror!

Och jag har bestämt mig för.
Att hundmat,
ska inte vara "priplor".

Det är bara människopåhitt.
Som säljer för dess "bekvämlighet"

Skriv upp det.
Så ska vi jämföra sen.
När forskningen hunnit ta stegen.

Har du hört talas om
PI-dieten!

Nästan litet indisk!
Fylld med gammal visdom.

Den tror jag på.

I kombination
med de långsamma kolhydraterna!
Och antioxindanter.
Och sunt förnuft.

Och inget överflöd.

Medvetet spartanskt.
Är ju inget nytt.





Inga kommentarer: