Leta i den här bloggen

fredag 13 april 2012

7915. Finns det ingen skillnad?


Efter dagens sanningar.
Av många olika slag.

Kan man fråga sig.
Är sannfinländarna 
- alltid finskspråkiga udda opportuna?¨
- rasister?
- smala i sinnet liksom??

jag undrar verkligen,
vilka tonårsproblem som finns.
Bakom kulissen liksom.
Vad har de upplevt...
Mycket orättvisor och mobbing?
Eller hör det till lynnet?

Om inte öppet, så dolda bakom nåt..
Osägbara nåt? Eller?

Det känns helt enkelt inte bra!

Man får en verkligt dålig känsla.
Av typer med snäva linjer.

De passar inte mig.
Inte på nåt vis.

Hur kan man hamna i samma land?
Och I samma riksdag?
Eller samma stad?
Eller samma by? 

De behöver ingen "märkning".
Den finns någonstans där ändå..

Jag bara undrar.. 
För jag förstår faktiskt inte.
Inte alls..

Förklara ni som kan.

Jag lovar att lyssna.
Åtminstone!

Inga kommentarer: