Leta i den här bloggen

måndag 27 februari 2012

7893. Fuchsior i DJUPA plastkrukor!


Morgonstund har guld i mund.

Alla sovande fuchsior har fått ny jord.
Och av 9 stycken 
såg det ut som om 2 klarar sig.

Lerkrukor är inte så toppen.
De fungerar som en luftfuktare.
Det blir torrt. Mycket torrt.
I krukan.
Också på vintern.

Skulle jag ha varit lyhörd för intuitionen,
och inte estetiken eller logiken.
Skulle säkert fler ha klarat sig!

De som hade djup plastkruka,
har klarat sig.

En bra lärdom.
Tills nästa gång.

I år, ska jag plantera 
i plastkruka.
Några som är djupa och kanske litet vida.
Vita gärna - som inte blir brännheta..
Men men..ha lerkrukan som ytterkruka.
Mest som dekor!

Och jag ska ta sticklingar!
För de är snäppet starkare!
Det vet jag idag.

Jag ska nog beställa några.
Några nya!

För säkerhets skull!!

Inga kommentarer: