Leta i den här bloggen

fredag 14 oktober 2011

7589. Lågsulfit vin, Casal Garcia, inga allergisymptom!

Kvällen
har ägnats åt kärt pyzzel.

Göra en LCHF fredagsmeny, 
på rödspätta, olika lökar
grädde och peppar.
Kokt blomkål och broccoli.
Och en fräsch grön sallad.
Med ett glas, portugisiskt Casal Garcia
GAnska Sulfitfritt och symptomfritt och vitt bubblande lätt.
- För en som inte tål sulfitspäckat vin.



Och jag har ägnat senkvällen
åt kåldolmstillverkning.
Precis vad min vän i livet önskar sig.
I morgon till middag

Tyvärr kokar jag som för sju pax.
Så det lär bli dolmar
många gånger:-)

Intressant eller hur:-))

Och jag har fyndat 35 muscari,
i lila och vitt.
Och en fransig pinkfärgad tulpan.
Som jag bara inte kunde motstå!

Alla löften har funnit sina platser.
I rabatten.

Vintern är i ankommande.
Det känns tydligt att luften
är kylig, klar och ren.

Det är dags att dra fram kalsongerna!
Frys inte helt i onödan.





.

Inga kommentarer: