Leta i den här bloggen

lördag 4 juni 2011

7438. Varför behövs Konstgjorda sulfiter/sulfateri mat??



Ikväll har jag studerat sulfiter.
Och sulfater
Deras inverkan på känsliga kroppar.
Och jag delar gärna med mig.

Det är ju eländigt..
Att så många matvaror
ska behöva genomgå
sulfitbehandling!


Och stora intag,
ger ofta
allergireaktioner som följd.
Medan små, är tillräckligt besvärliga.
Och benägenheten kan öka..
Om man inte aktar sig.


Och det tycks vara skillnad,

Varifrån du får din information.

Endel ger nästan ingen info alls..
Allt är bra, liksom.
Hur det än är.

Vissa är mer tekniska.

Andra är mer öppna,
Och varnar..
för variationerna av symptom.


Visste du att dina röda kinder,
blossande vallningar..
eller ännu värre..
dina allergiska utslag,
din eventuella astma..
eller nässelutslag
eller din migrän
eller huvudvärk..

kan utlösas av sulfitbehandlad mat.

Tvistar gör de lärde
som alltid.

Men de som reagerar
vet bättre..
om de fått upplysning..

Det är inte bara vinet
rött som vitt..
som är fullproppat..
Eller enbart torkad frukt m.m.

Nej, Hela listan är full!

Och man blandar lätt.
Naturligt mot artificiellt.
Och kallar det samma sak.
Inte bra.

Jag säger som Strindberg.
Det är synd om människorna.

Jag litar bäst,
på det jag odlat själv.


Inga kommentarer: