Leta i den här bloggen

måndag 21 juni 2010

7184. Groda eller prins



När jag var barn.
Kanske 5 eller 7 eller nåt.

Var jag fixerad,
inspirerad av sagor och prat..
av prinsessor och glittrande kronor.
Sammet och siden.
Slöjor och sånt.

Ja, kanske av drottningar också.
Någon kung och någon prins.
De förgyllde sagan..
Fyllde på med substans.

Haga-sessorna
var NÄSTAN giftasvuxna.
Så inspiration - fanns det gott av!

Haga-prinsen var en glad liten typ.
Som såg snäll ut.
Litet äldre än mig.

Det verkade ganska bra det där,
livet som prinsessa.

Mitt självförtroende
var det inget fel på.
Inte självkänslan heller.

Jag var helt övertygad
om - att kronprinsen
han skulle ju gifta sig.

MED MIG!

Jag var helt säker på.
Att den dag han såg mig.
Så fanns ingen återvändo.

Tur att vi inte har träffats än:-)

För vi är UPPTAGNA!

Men man kan ju fundera,
hur menyn skulle ha sett ut..

På den tiden gillade jag korv.
Prinskorv.

:-)





Inga kommentarer: