Leta i den här bloggen

onsdag 14 april 2010

7103. Bar backe



Snön hann minsann
lika fort som åren innan,
att rinna ner i dikena.

Vårkvällen hyllades
med att skola om tomatplantorna
och hålla hårt hårt
i räfsskaftet.
Nu är gårdstunet
nästan färdigt krattat.

Tänka sig.

Och jag har haft
ett riktigt jumpa pass.
I lagom takt.
Sakteliga.

Rosiga kinder
och litet svettig.

Härlig vårkänsla,
när man får börja pynja litet.
Trädgårdsarbete.

Lagom mycket.

Fast våren skulle ändra sig nu.
Så gör det inget.
För det mesta är pysslat.




2 kommentarer:

Hans sa...

Jag såg att du hade länkat till oss på Nyfiken vital i ett par tidigare inlägg på din trevliga blogg!

Massor av stora tack för det! Det är verkligen viktigt eftersom alla våra intäkter går till fler nyheter och artiklar, samt uppdateringar och utbyggnader av tidigare.

Vi gör ett kvalitetsprojekt nu där jag ska försöka hitta en bra plats att lägga en "Nyfiken vital rekommenderar" när vi uppdaterar och bygger ut viktiga artiklar.

Ungefär som den vi har t.ex. till "Krav" på huvudsidan för "Nyttig kost" (sidan nås via högra kolumnen).

Massor av lycka till med din trevliga blogg framöver!
Hans

Hon som lägger puzzlet sa...

Tack för det Hans på Nyfiken Vital! Jo, jag följer noga med vad det står på era sidor och har funnit att mina tankar och era kunskaper följs åt på vägen.

Jag bloggar och söker ibland länkar för att komma mer på "djupet".. och ibland refererar jag till er och ibland till någon annan. Men hamnar rätt ofta att länka er till det jag skriver!

Artiklarna kommer jag med glädje att läsa. Och förhoppningsvis också andra!

Trevlig vår önskar jag med puzzelbitarna..