Leta i den här bloggen

fredag 13 november 2009

2945. Härligt



En underbar,
liten kort föreläsning,
höll min favorit Treier idag.

Han betonade arbetsplatsen:

Kungar och Drottningar
- erfarnast, ganska vida synsätt, inga skrävlare, de vet och är. Är - vet och väljer.
- det vet detta. Och lever efter sitt snöre.

Opportunisterna
- det behövs åtminstone en i en grupp. Kanske inte för många.
- men de är håller oss alerta, genom att de lyfter frågor.
För många blir nog svettigt!

Sparvarna
- de som tjattrar och nog analyserar, men har inte kraft att leda,
- men gör allt sitt jobb precis som det ska göras..
- men som tjattrar och tystnar, då drottningen anländer.
Endel kan analysera helt gott.
Men det stannar där.
Grejen.

En till - som jag glömt.
Hade också viktig funktion.
Ska tänka på det. Och uppdatera.
Minnet är litet kort. Förlåt så mycket.

Fisarna.
De som släpper sig och sprider rykten.
Små eller stora.
Rykten som vi inte kan göra något åt.
Sånt som förstör. Oftast.
De kan vara sparvar eller sårade kungar.
Eller bara Fisar!

Alla behövs. Utom fisarna.!!!
Eller så behövs de. Men mer som nyansering. Kanske.
Jag är säkert ganska bränd. Av fisar.

De kunde lika gärna vara MERA sparvar ÄN fisar.
För de luktar illa - ibland i hela rummet..
och gör elakheterna verkliga.
Och osant blir sant.
Och det gör ont..
Jodå.
- Jag vet.
Psykopater kan de också vara. Fisarna!
(mitt tillägg!)

Undrar gör jag - har jag mött fler fisar än kungar?
Eller fler psykopater??
Kanske det.

TAck herr föreläsare,
för en utmärkt prestation!!!



Inga kommentarer: