Leta i den här bloggen

onsdag 11 februari 2009

2292. Ni vill inte



Alla
har sina gränser.
På olika sätt.

Mig vill ni inte träffa.

Om ni väcker mig ovarsamt.
Då jag just har somnat.

Då är jag inte god.
Utan vass
som krossat glas.

Och jag är inte lätt att tas med.
Om jag ser slarv och dålig kvalitet,
som beror på lättja.
Om jag köper dina tjänster.

Och du hör till yrkesfolk.
Där det vara kvalitet.

Gränser finns,
när måttet blir rågat.

Jag blir rosenrasande.
Om jag ser
att du försöker lura mig.

Om du tror
att du lurat mig.

Jag är långsam
i övervägandet.
Men reaktionen kommer.
Tro mig!

Jag klarar inte av
uppsåtlig lättja.
Eller utnyttjande..

Där
går gränsen.

Då sätts du på prov.
Jag lovar!

Läxan,
blir svår.

För alla parter.

Men oftast,
om du är rejäl,
och visar respekt.

Har också jag.
vingar som skyddar,
och stöder.

Märkligare än så,
är inte livets lagar.







Inga kommentarer: