Leta i den här bloggen

lördag 31 januari 2009

2273. Jag bara undrar



Det bildades
en Union.

För att stöda freden.
För att säkra liv och utveckling.

På något sätt,
har vissa politiska partier,
tappat tråden.

Och fört snuset.
Till fredens agenda.

Jag har inget emot snus.
Det är inte det jag pratar om.

Jag bara undrar.
Hur allt får gå till..

Vi hade en gång
en värdegrund.

Var är den nu?

Allt möjligt
för att inte säga märkligt
sorglustigt..
från lilla sandlådan..

Tycks vara värt,
att lyfta fram
i fredsparlamentet.

Men kanske är det så.
Att det lobbade folket.

Inte vet vad de vill.
Och inte vart de ska.
Och inte ens vad de behöver.

Inte så litet beklämmande.
När man granskar,
kandidatparaden.

Europeiska Parlamentet,
är ett viktigt forum.

För en djupare,
långsiktigare politik.

Så jag
bara undrar.

Vad är detta
- en dockparad?
En parodi..

Tyvärr,
mina bittra erfarenheter,
av vissa svenska "kretsar"
gör att jag funderar..

Behöver de verkligen
representation "at all!"?
Näsan går ju knappt
över bygränserna.

När de inte ens kunde
ta tillvara ett äkta mandat som de fått
för Europeisk landsbygdsutveckling..

Jag skakar på huvudet.
Och drar en djup suck.

Sucka mitt kära hjärta.
Brist inte.




Inga kommentarer: