Leta i den här bloggen

måndag 26 januari 2009

2262. Rörmokare


Bostaden,
är belägrad.

Av kunniga duktiga.
Hantverkare.

Dels rörmokare.
Dels snickare.

Och jag är inte hemma.

I arlaste morgonstund,
beslöt vi endel krumelurer.
På rör och rektangulära små skrymslen.

Och hål i golven.
Och hål i köksinredningen.
Och hål genom väggar.
Och genom golv.

Inte plättlätt.
Men väl avtalsenligt.

Nu är jag litet fyrkantig.
Av alla funderingar.

Lev väl.
Önskar jag Er alla.
Helt oberoende.

Reflektera orden.
Lev väl.


2 kommentarer:

Yvonne sa...

Lev väl du också! Rörmokare, det tror min 13-åring att han ska bli. Få se, tiden går så fort, det är bara två år tills det är dags att söka in till någon utbildning för honom...

Hon som lägger puzzlet sa...

Jag är övertygad om att killen har jobb! Och jag förstod idag, det är ett synnerligen intellektuellt arbete kombinerat med praktiska kunskaper...

Att förstå hur olika lösningar ska göras i olika slags hus med olika infrastruktur, kräver väldigt mycket kreativitet.

Man får lyfta på hatten, för alla som har sån kunskap. Hälsa sonen, att han gör förmodligen ett mycket gott yrkesval..