Leta i den här bloggen

onsdag 31 december 2008

2208. Återblick


Bilder som stiger fram..
från Året som gått..

- Ett Grupphem blir till.

Många händers och fötters verk
Teamwork precis som i en myrstack
Ankomsten, invigningen
Julfesten med skratt och lättnad

- Heikåkran i morgonmörkret

Skoknarr på snö
Granarna - precis som förr..
Återseende av barndomens stigar
Minnenas väg

- Två fester med kära vänner

Julfesten, där vi var alla
Jatkot med dansens glädje
Avslutningskidnappningen
En oförglömlig samba på Waskia

- Bältros i ögat

En annorlunda resa
Det stack och det skrämde
Det sticker än ibland
Ansökningar gjorda i sängen

- Några projektskrivningar

Visioner med lust och glädje
Engagemanget och viljan
Några blev verklighet - andra väntar
Alla mål börjar med ett första steg

- En husvisning med utsikter

Verklighetens utmaning.
Antingen bjuder jag, eller så inte.
Stämningen avgjorde.
Valet och kvalet.

- Island - i fortbildningsperspektiv

Ett äventyr på lava
Valsafarin och stormiga våta vågor
Pingvallur och många ställen till
Kursen - en fin upplevelse

- Inflyttningsdgs i juni

En intensiv sommarvecka
Lådor och planering
Ett hem blir till
Rhododendron i full blom

- Atlantic Challenge

En tävling med ungdomlig kvalitet
Glädje och nuet
Ett kontor på en vecka..
Många hjälpande händer

- Seminarier

Mångfald i kultur och liv
Viktiga möten mellan samfund
Sorg, glädje, framtid..
Det viktiga hände.. övergångarna..

- Nytt jobb

Glädje, kraft och vilja.
Allt i samma paket.
Känns hemtamt riktigt äkta.
Nu fortsätter vi där vi slutade..

- Slutrapporter

Vi klarade dem,
trots knappa marginaler,
och få deltagare.
Men allt är nu sist och slutligen - öppet, fullt synligt.

- Broschyren

Blev för Broarna,
bättre än jag tänkt mig.
Och allt planenligt.
Nu är livet vad jag ville.

- Nytt hem

Trivs i kojan,
mer än vad jag trodde.
Här är nu mitt liv.
Och det jag vill och tror på.

Gott Nytt År..
till Er Alla






Inga kommentarer: