Leta i den här bloggen

tisdag 6 maj 2008

1586. Tack alla Ni!


Tack!
Alla Ni..
som följt mina steg..
och mina intryck.

Island är ett Annorlunda Land.
Litet "Sagan om Ringen-Landet"..

Och "Turernas" land..
Där man hämtas och skjutsas..
Åker all världens minibussar..

Det är en av omställningarna.
Den som gäller trafiken..

Sen kommer många många andra.
Funderingar.
Tankar.

Bilderna trängs litet där i arkivet.

Just nu.
I denna stund.

Känns det så skönt
att sätta fötterna på eget golv.
Ha duschat av sig resdammet..

Ha hunden i famnen..
och inta favoritstolen..
Njuta en liten whiskypinne.

Fast klockan är 3.00.
Stannar jag uppe en stund till.

Tvättmaskinen går..
Ett hemljud jag inte hört på länge:-)

Njuter den lilla Stugans
Varma Välkommen Hem..

Och Hunden.
Sarah har saknat.
i 12 dagar.

Jag med.

Och Vännen min..
Nänns inte väcka min kära.

Han sover tryggt.
Tills..
Imorgonbitti:-)

Jag har SOVmorgon:-)
Till klockan 10.30.

Sen ska jag se på blommorna.
De som rört på sig sedan sist.
Rabatterna.
Pionerna!

Vårlökarna..

I mörkret är allt en härlig gåta.

Godnatt!


Inga kommentarer: