Leta i den här bloggen

måndag 3 mars 2008

1440. Strålar eller virvlar


En del dagar.
Är bra dagar.

Tänka sig.
Idag hann jag allt.
Jag skulle.
Inom utsatt tid.

Som den ska,
sitter nya Worden for Macen.
Lyckliga är alla bokstäverna.
Och jag.

Och nu är den aktiverad.
Försäkringen.
Och det gjorde jag nästan själv!
Kan själv.
Härligt!

Men förbaskat många sifferrader.
Att välja mellan.
Till slut hittade jag pusselbitarna.

Känns nästan
som när gummistövlarna
pekade fel väg,
men passade ändå.
Kan själv.

Glädjen är stor.

Och jag ilar.
Kul då hantverket sitter.

Och en underbar stund,
blev det..
.. härligt valda ord..
.. träff med några härliga bloggare..
.. på Sussis fina fotoutställning..

Härlig vernissage!!
Utropstecken.

Och musiken,
som Anni bjöd..

Var full av energier.
Som flög omkring i luften.
Virvelvindar.
Rysningar på hud.

En fin publik.
Fulla av känslor.

Gå och se fotona, om ni kan!
Otroligt vackra.
Liksom Sussi själv.

Solstrålar.

Nu sprakar brasan.
Och vovven ligger uppkrupen,
på fåtöljens ryggstöd.

Chilin värms i järngrytan.

Snart är det mums.

Och med särskild sympati.
Ska jag ta en punschrulle,
efteråt.

Låångsamt.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att ses, än en gång...

Hon som lägger puzzlet sa...

Ja, jag känner mig riktigt glad över vårt lilla "bloggmöte".. Tänk att man kan lära känna så trevliga människor på nätet.. och känna likadant för dem när man möter dem.. det tycker jag är litet magiskt roligt..

Anonym sa...

Så glad jag blev över att få träffa dig! Du omges av en otrolig lyster, damen - vet du det!? :-)

Hon som lägger puzzlet sa...

Tack Anni, för att du nämner lystern.. Vet inte vad jag ska svara. Kanske den känns ibland. Energin..
- Men jag ser den inte då jag tittar i spegeln på morgonen:-))
- Idag har jag tittat på utställningen en gång till. Ville se den i lugn och ro.. och jag såg många saker jag inte såg igår!!
- Jag blev också glad av att ser er alla.. Ett riktigt lyckat puzzel.. Tänk vad vi kunde prata på kort stund. Hela livsartilleriet..